Film: "Minder af guld handler ikke om penge"

7. september 2017

I kampagnen 'Minder af guld' deler unge gode minder med hinanden. Minder af guld handler ikke om penge.

Unge oplever at være presset til forbrug

En undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk og TrygFonden fra september 2017 viser, at mange unge føler sig presset til forbrug.

Hver femte ung svarer i undersøgelsen, at de deltager i arrangementer med vennerne, selvom de ikke har råd. Næsten hver anden svarer, at de bruger flere penge, end de havde planlagt, når de er ude med vennerne.

På den baggrund gennemførte Forbrugerrådet Tænk og TrygFonden kampagnen "Minder af guld", der satte fokus på, at gode oplevelser ikke behøver koste en formue.

Kampagnefilmen 'Minder af guld: Stang mod stang' kan ses her

Kampagnefilmen 'Minder af guld: Grineflip' kan ses her

Inspirerende minder

Ved at dele minder og sjove oplevelser kan unge inspirere hinanden med gode idéer til aktiviteter, der ikke koster en formue.  

Kampagnefilmene er optaget på Københavns Erhvervsakademi KEA og Ungdommens Folkemøde.

Deltagerne i filmen er unge studerende. Historierne er deres egne. Inspirationen i kampagnen kommer fra ung til ung.

Sådan er du med

Du kan følge og deltage i projekt Plus på kontoen via Facebook-siden 'Plus på kontoen'.

Følg os på Facebook

Relaterede artikler