Kampagnefilm: "Minder af guld handler ikke om penge"

7. september 2017

Med kampagnen 'Minder af guld' inviterer Forbrugerrådet Tænk og TrygFonden unge til at dele minder med hinanden. Gode oplevelser med vennerne koster ikke altid en formue.

Unge oplever at være presset til forbrug

En ny undersøgelse fra Forbrugerrådet Tænk og TrygFonden viser, at mange unge føler sig presset til forbrug.

Hver femte ung svarer i undersøgelsen, at de deltager i arrangementer med vennerne, selvom de ikke har råd. Næsten hver anden svarer, at de bruger flere penge, end de havde planlagt, når de er ude med vennerne.

På den baggrund lancerer Forbrugerrådet Tænk og TrygFonden kampagnen "Minder af guld", der sætter fokus på, at gode oplevelser ikke behøver koste en formue.

Kampagnefilmen 'Minder af guld: Stang mod stang' kan ses her

Kampagnefilmen 'Minder af guld: Grineflip' kan ses her

Inspirerende minder

Ved at dele minder og sjove oplevelser kan unge inspirere hinanden med gode idéer til aktiviteter, der ikke koster en formue.  

Kampagnefilmen er optaget på Københavns Erhvervsakademi KEA.

Deltagerne i filmen er unge studerende. Historierne er deres egne. Inspirationen i kampagnen kommer fra ung til ung.

Sådan er du med

Du kan følge og deltage i kampagnen via Facebook-siden 'Plus på kontoen'.

Relaterede artikler