Rådgivning på telefon eller e-mail

24. maj 2019

Gældsrådgivningen sidder klar ved telefonen 3 dage om ugen mellem kl. 14 og 18.

telefon_og_mail_raadgivning.jpg

Telefon og mail rådgivning
Foto: Getty Images, Få rådgivning på telefon eller mail

Ring eller skriv til os

Har du et akut og simpelt spørgsmål, der handler om gæld, kan du bruge vores telefon- eller e-mailrådgivning.

Telefonen er åben 3 dage om ugen. Her sidder frivillige gældsrådgivere klar til at hjælpe dig.

Er der optaget, skal du gerne blive ved med at ringe, indtil rådgiveren er ledig. Du er også velkommen til at sende en SMS.

Telefonrådgivningen har åbent tirsdag, onsdag og torsdag fra kl. 14 til 18
Telefon: 25 56 00 33

Du har også mulighed for at skrive til vores mailrådgivning på gaeld-raad@fbr.dk. Vi svarer hurtigst muligt.

Vi svarer på spørgsmål som:

  • Hvilken betydning har det at stå i RKI?

  • Kan min gæld være forældet?

  • Hvordan udfylder jeg blanketten til gældssanering?

  • Hvilke følger har en tvangsauktion?

  • Hvad betyder det at komme i fogedretten?

  • Hæfter jeg for min ægtefælles gæld?

  • Hvordan skal jeg håndtere min bank?

     

Det er ikke muligt at sende dokumenter ind og få telefonrådgivning ud fra disse.

3 grunde til at kontakte telefon- eller mailrådgivningen

  1. Du har akut brug for svar

  2. Din henvendelse drejer sig om enkle spørgsmål, eller du gerne vil vide, hvordan du selv håndterer dine økonomiske udfordringer.

  3. Du er i tvivl om, hvorvidt du har brug for et personligt rådgivningsforløb i et af de seks centre.

Relaterede artikler